Tel.: +31(0)6 17772010

Nwe Spaarnwouderstr 3, 2011 BR Haarlem

Tarieven

Fischer Solutions accountancy & consultancy

Het administratiekantoor dat wel bereikbaar is.

 

 

Omdat het uiteindelijk vooral om uw cijfers gaat vind u hieronder onze tarieven. Onze focus gaat uit naar de kleine en middelgrote bedrijven omdat wij het belangrijk vinden persoonlijke aandacht te kunnen blijven geven en het werk vooral voor u overzichtelijk willen houden.

 

Wij hanteren zeer aantrekkelijke tarieven voor startende ondernemers! Informeer vrijblijvend over onze starterstarieven en de verschillende mogelijkheden.

 

Het tarief wordt hoofdzakelijk bepaald door de hoeveelheid administratie. Door onze ervaring kunnen wij u in de meeste gevallen vooraf een accurate indicatie geven van de kosten. U als klant bepaalt de hoeveelheid van de werkzaamheden die wij voor u verrichten en hoe het tarief in rekening wordt gebracht, per uur of tegen een vast maandbedrag of in sommige gevallen een keer per jaar. Als u geen duidelijk beeld hebt van de hoeveelheid van uw administratie dan kunt u beginnen met een factuur op basis van de gewerkte uren en kunt u later overstappen op een vast maandtarief.

 

Per uur:

Na verwerking van uw administratie ontvangt u een factuur voor de gewerkte uren. Ons uurtarief is vanaf € 44,00 afgerond op kwartieren en is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Het nadeel van een uurtarief is dat u te maken krijgt met pieken en dalen in de facturering van ons aan u. Tevens worden extra werkzaamheden afgerekend per kwartier. Een voorbeeld hiervan is telefonische informatie en / of ondersteuning. De door ons geboden oplossing  is een vast maandtarief.

 

Vast maandtarief:

Wij berekenen vooraf welke tijd wij nodig te hebben voor het verwerken van uw administratie, aangiftes en jaarrekening en stellen u dan een vast maandtarief voor. Indien u kiest voor een vast maandtarief, is dit een all-in-tarief. Indien u tussentijds met vragen zit kunt u ons altijd bellen en staan wij u kosteloos te woord.

De volgende items opgenomen in het maandbedrag:
– Verwerken van de maandelijkse administratie.
– Jaarrekening
– Aangifte IB ondernemer.
– Aangifte echtgenoot / echtgenote
– Telefonische adviezen
– Correspondentie gerelateerd aan de bovengenoemde zaken.

 

Hieronder een paar voorbeelden om u een idee te geven:

Parttime autorijschoolhouder €   95.00/maand
Fulltime autorijschoolhouder € 135.00/maand
Parttime masseuse / masseur € 115.00/maand
Aannemersbedrijf € 495.00/maand
Onderhoudsbedrijf € 185.00/maand
Detailhandel € 235.00/maand
Sigarenwinkel € 260.00/maand
Garagebedrijf € 185.00/maand
Administratie/Jaarrekening/VpB Holding BV € 1.200,00/jaar
Administratie/Jaarrekening/VpB Stamrecht BV € 1.200,00/jaar
Oprichting B.V. € 1.490,00
Salarisverwerking (1-ste werknemer) € 27.50/maand
Salarisverwerking iedere volgende werknemer € 25.00/maand

 

Genoemde prijzen zijn gebaseerd op het maandelijks doen van aangifte, deze kunnen worden bijgesteld naarmate de administratieve handelingen af- of toenemen.

Doet u aangifte per kwartaal dan zullen de bedragen uiteraard lager uitvallen.

 
Praktijk:

Omdat niemand ervan gediend is om vooraf bedragen af te spreken welke na korte tijd bijgesteld moeten worden omdat bij het begin van de werkzaamheden de omvang hiervan niet geheel duidelijk was, doen wij de eerste 2 Btw-aangiften op uurbasis om dan met zekerheid een op uw afgestemd maandelijks bedrag af te kunnen spreken. Wij trachten uw kosten zo laag mogelijk te houden en daar kunt u zelf ook bijdragen door uw administratie zo goed mogelijk gesorteerd in kas- en bankhandelingen bij ons aan te leveren. Mocht het u om welke reden dan ook niet lukken om alles voorgesorteerd aan te leveren, dan kunnen wij deze werkzaamheden natuurlijk van u overnemen. Dat betekend uiteraard een lichte uitbreiding van de maandelijkse uren en een aanpassing van het maandtarief. Dit alles gaat in de praktijk gepaard met regelmatig overleg om samen tot een optimaal resultaat en een duidelijke taakverdeling te komen.

 
Kostenbesparing:

Wij bieden u ook de mogelijkheid aan om zelf uw administratie bij te houden. Wij geven u vooraf duidelijke richtlijnen hoe u uw boeken optimaal en overzichtelijk kunt organiseren en maken aan einde van het boekjaar uw jaarrekening en uw aangifte Inkomstenbelasting voor u gereed. Wij helpen u bij het schatten van u btw-aangifte zodat u deze zelf op tijd in kunt dienen. Op deze manier kunt u weliswaar niet ten alle tijden van het boekjaar u exacte cijfers inzien omdat wij de berekening pas aan het einde maken, maar u kunt wel een grote kostenbesparing doen. Uiteraard kunt u op elk gewenst moment van het jaar de werkzaamheden aan ons overdragen.